BOSU – to je univerzální platforma, která se stane efektivním nástrojem pro jakýkoliv trénink v oblasti fitness. Název BOSU pochází z výrazu Both Side Up, které zde označuje to, že ke svému tréninku můžete použít obě strany.

Jak pracovat s BOSU?

S Bosu jsou často nabízeny také speciální pumpičky, pomocí nichž můžete napumpovat vzduch do kupolové části. Čím více je tato část nafouknutá, tím je pružnější a je těžší na ní provádět dané cviky. Při cvičení na Bosu můžete provádět cviky na polokouli i na ploché plošině. Nafukovací polokoule je zpravidla využívána pro aerobní a silové cviky, a když se míč převrátí, stane se skvělým nástrojem pro rozvoj koordinace a rovnováhy. Tato univerzálnost se stala důvodem popularity tohoto sportovního vybavení po celém světě.

Bosu lze použít v téměř jakémkoli fitness programu: aerobik, silový trénink, pilates, protahování. BOSU se aktivně využívá v profesionálních sportech: basketbal, sjezdové lyžování, snowboarding, gymnastika, tenis a dokonce i v bojových uměních. Atleti-olympionici používají takové míče ke zlepšení síly a vyváženosti. Platforma je životně důležitá ve fyzikální terapii pro snadnější zotavení po úrazech a pro jejich prevenci.

První cvičení na BOSU se může zdát neobvyklé a dokonce i obtížné. Nebojte se, je to naprosto normální, postupem času se to jistě vylepší. Nespěchejte a hned nepostupujte k obtížnějším cvikům. Nejprve zvolte jednoduché pohyby, abyste si zvykli na nové zařízení.

 

5 VÝHOD BOSU

  1. Je to skvělý způsob, jak cvičit běžné cviky, ale se zvýšením jejich účinnosti. Sedy – lehy, výpady, dřepy, kliky – všechna tato cvičení prováděná na BOSU jsou mnohem obtížnější, což znamená, že spálíte více kalorií a ještě rychleji se dostanete do kondice.
  2. Bosu je bezpečnější, než jemu podobný gymnastický míč. U Fitballu hrozí nebezpečí pádu, či podklouznutí míče, což je u Bosu v podstatě nemožné. Má totiž stabilní základ a jeho výška je daleko menší.
  3. Abyste na Bosu udrželi rovnováhu, budete nuceni zapojit také hluboké stabilizační svaly. Během běžných cviků nejsou zapojeny např. hluboké břišní svaly, což způsobuje svalovou nerovnováhu a bolesti zad. Pravidelné cvičení na BOSU vám pomůže se těmto problémům vyhnout.
  4. Bosu dodá šťávu vašim tréninkům. Rutinní cvičení, která se neustále opakují, po čase přestávají být účinné a začínají být nudné. Bosu je absolutně variabilní.
  5. Bosu vám kromě jiného pomůže zlepšit rovnováhu a koordinaci. To využijete jak v běžném životě, tak také při jiných sportovních aktivitách. A není nutné provádět složitá cvičení. Dokonce si stačí na míč pouze stoupnout.