Ráno v poledne nebo o půlnoci? Kdy je ten nejlepší čas pro cvičení? Otázka jednoduchá, odpověď už nikoliv. Především se ptejte sami sebe. Různí lidé mají různé preference a dispozice, které ovlivňují způsob, jak reagují na cvičení v různých denních dobách. Také záleží na vašem pracovním režimu a denním režimu. Odborníci se shodují, že je nejlepší cvičit v době, o které víte, že bude pravidelná a budete ji moci zodpovědně dodržovat.

Jaký máte biorytmus?

Existují dva typy lidí s odlišným nastavením biorytmu. Ke které skupince se přiřadíte vy? První skupina je schopna ráno bez větších problémů vstát a jít si zaběhat. Trénink jim ráno připadá daleko jednodušší a účinnější oproti večeru, kdy už pomalu dochází síly. Naopak druhá skupina si raději pospí a jejich ideální čas ke cvičení pak nastává v pozdějších hodinách.  Opět záleží na individualitě každého z vás. Cvičení by se nemělo stát otravnou nutností, kvůli které budete mít zkažený den.

Cvičení ráno

Pokud chcete začít den s nadšením, v duševní pohodě a s hormony štěstí, které tělo při cvičení vyplavuje, ranní cvičení je pro vás ideální volbou. U lidí, kteří cvičí ráno je více pravděpodobné, že se budou určitému cvičebnímu plánu věnovat dlouhodobě.
Pokud budete cvičit ráno, po celý zbytek dne se budete daleko lépe koncentrovat a budete mít zvýšenou mentální pozornost. Cvičení ráno povzbuzuje metabolismus na nejdelší dobu a také má tělo větší tendenci spalovat tuky.
U ranního cvičení dbejte více na dobré rozcvičení, protože právě v této době vzniká nejvíce zranění.

Cvičení odpoledne

Tělo je dostatečně zahřáté a riziko zranění je zde o poznání nižší. Velkým plusem cvičení odpoledne je v tom, že v pozdějších denních hodinách se zvyšuje výkon, odolnost i síla a tak i cvičení bude o něco efektivnější. Zároveň cvičení odpoledne (po práci) je skvělým odreagováním a relaxací.
Jedinou nevýhodou je to, že pokud navštěvujete fitness centrum, pak tam bude v této denní době pravděpodobně největší nával.

Cvičení pozdě večer

Pohyb v této denní hodině může napravit poruchy spánku i zredukovat míru stresu, který byl za celý den nahromaděn. Avšak pokud cvičíte těsně před spaním, zrychlení metabolismu, které nastane po fyzické námaze, bude po krátké době rychle zpomaleno, protože v momentě, kdy jdete spát, metabolismus se automaticky zpomaluje sám.

Mějte na paměti, že byste si měli vybrat takový čas, který nejvíce vyhovuje vám a pravidelně jej dodržovat. Nejlepší čas pro cvičení je pokaždé TEĎ. Je lepší cvičit v kteroukoliv hodinu, než nemít pohyb vůbec žádný.