CVIČENÍ SPORT

4 překvapivé benefity hopsání na trampolíně

single-image

Myslíte si, že je trampolína neškodná zábava pro děti? Potom byste tento článek rozhodně neměli přestat číst, dokud si nepřečtete deset benefitů, které má trampolína pro dospělé sportovce a lidi každého věku.

Podpora lymfatického systému aneb trampolína jako zabiják celulitidy

Celulitida je potvora, která trápí nejednu ženu. Nezáleží na tom, že se jedná o normální a běžnou věc, se kterou se potýkáme všechny. Kosmetický na démonizaci ďolíčků na stehnech zapracoval skutečně účinně a nehledě na to, jak moc známe pravdu, celulitidu prostě žádná z nás nechce. Ale to neznamená, že nemůžeme kosmetickému průmyslu tak trochu vyfouknout vítr plachet a zbavit se jí přirozenou cestou bez podpůrných krémů a výživových doplňků.

Jedním ze skvělých způsobů, jak své celulitidě zamávat na rozloučenou, je právě pravidelné skákání na trampolíně.

Funguje totiž jako zázrak na zlepšení lymfatického systému – stejně jako i většina ostatních sportů. Hopsání je však nejen poměrně nenáročné a bezpečné, ale navíc je v podpoře lymfatického systému extrémně efektivní.

Posiluje kosti a nepoškozuje klouby

Trampolína má velmi nepatrný dopad na klouby, vzhledem k tomu, že absorbuje většinu energie při dopadu právě ta místo našeho kloubního aparátu. Současně je také ideální možností pro posílení kostí a prevenci jejich budoucího poškození.

Posílení srdce

Pozitivní vliv má trampolína i na kardiovaskulární systém.  Podle studie, kterou provedla NASA je desetiminutové skákání na trampolíně pro srdce mnohem účinnější, než 33 minut běhu. A to už se vyplatí.

Skvělý doplněk k ostatnímu cvičení a redukce stresu

Vzhledem ke všem ostatním zdravotním benefitům, které trampolína nabízí, je očividné, že se jedná o super sport, který můžete zařadit například v rámci svého odpočinkového dne. Nepoškodí vám klouby, nemusíte se do něj přemlouvat a k tomu má desetiminutové hopsání téměř všechny benefity hodiny v posilce.

Jedná se o zábavu, která vám pomůže s redukcí stresu i se shozením pár kil. Pokud stále nad nákupem trampolíny váháte, je ten pravý čas se konečně rozhoupat!

Jak vybrat tu pravou?

Sice jsme vás přesvědčili, že je trampolína super, ale k čemu vám to je, když bydlíte v malém bytě a nemáte tu „velkou krávu“ kam dát? Řešení je jednoduché. Dneska totiž trampolína nepatří jen na zahradu, ale vejde se vám i do garsonky!

Minitrampolína

Jasnou volbou pro lidi žijící v bytě je minitrampolína s nosností až sto kilo. Vhodným příkladem je značka Sulov s rozměrem pouhých 121 centimetrů.

Skládací trampolína

Ještě lepší možností je skládací trampolína Sedco, která má pro větší bezpečnost a variabilitu pohybů i madlo. Její průměr je pouhých 101 cm. Po cvičení ji navíc můžete složit a schovat třeba do skříně, takže vám nezabere ani trochu místa.

Trampolína na zahradu

Pokud koukáte po klasické trampolíně na zahradu, jasnou volbou je trampolína Marimex. Tento tradiční český výrobce je zárukou kvality i bezpečí. Průměr skákací plochy této zahradní trampolíny je 260 centimetrů. Celou trampolínu obklopuje bezpečnostní síť, takže se nemusíte bát úrazu při špatném doskoku a její maximální zatížení je až 150 kilo.

Mohlo by se Vám líbit