BMI a váha jsou stále oblíbená témata. Velkou pozornost jim věnují speciálně ženské magazíny a často i ženy samotné. Obě tato čísla a měření však mohou být velmi zavádějící a hnát nás směrem k nezdravým extrémům. Pojďte se teď společně podívat, jak se to všechno ve skutečnosti má.

Sportujete a dobře jíte, přesto však na váze straší stále stejné číslo?

Snažíte se. Jíte zeleninu a maso či luštěniny a chuť cukru už ani neznáte.

Cvičit chodíte třikrát týdně. Obrátili jste si život vzhůru nohama, ale váha furt stávkuje.

Ukazuje stejné číslo, a ne a ne se ta potvora hnout.

Tenhle problém znají zvláště ženy, které se snaží nějaké to kilo shodit. Jenže pro vás máme jednu velmi dobrou zprávu.

To, že se číslo na váze neklesá znamená, že děláte všechno správně. Dokonce i kdyby se objevilo nějaké to kilo navíc, jedná se stále o dobré znamení.

Jak to? Tuk je mnohem lehčí než svaly, takže když se tuku postupně zbavujete, a naopak nabíráte svaly, stagnující či stoupající váha znamená, že vám opravdu nějaký ten sval opravdu narostl.

A to je opravdu super zpráva, protože čím více máte svalů, tím více spalujete i během spánku či práce u počítače.

S BMI se to má podobně

Cvičíte, a přitom vám BMI ukazuje nadváhu či se dokonce blíží k obezitě? V tomto případě se to má podobně jako s váhou. BMI je orientační hodnota, ke které nemá moc smysl přihlížet. Nebere totiž v úvahu sportovce a ani další individuální specifikace jednotlivců. Toto číslo vám tak už vůbec starosti dělat nemusí.

Vyberte si váhu, která vám skutečně ukáže, jak na tom jste

Osobní váhu si můžete koupit za pár stovek třeba i ve vaší místní večerce. Problém s ní se však má v tom, že není ani trochu spolehlivá.

Při změně povrchu se vaše váha může změnit i o několik kilo během jednoho vážení s rozdílem necelé minuty, a to je jen menší z problémů, které s nekvalitní váhou mohou nastat.

Pokud stojíte o opravdu přesné měření, měli byste sáhnout spíše po osobní váze s tělesnou analýzou. Ta vám totiž ukáže nejen to, kolik vážíte.

Pomůže vám také zjistit, jaký máte v těle poměr tuků, svalů a vody. Dozvíte se podle ní také to, zda máte dostatek minerálů a vaši celkovou fyzickou kondici.

Osobní váhy s tělesnou analýzou nabízejí opravdu velké množství funkcí a pokud to s pohybem myslíte opravdu vážně, určitě by vám tato pomůcka doma chybět neměla.