CVIČENÍ

3 netradiční sporty, které budou bavit i nesportovce

single-image

Stejně jako zdravá strava i pohyb je pro naše tělo palivem. Sport posiluje naše srdce a kardiovaskulární systém. Je naprosto nezbytným pro udržení a budování svalů i pro pevné a zdravé kosti v pokročilejším věku. A to ani nemluvíme o tom, jak pěkná těla dostatek pohybu dělá. To všechno jsou známá fakta. Přesto se velká část lidí pohybu vyhýbá.

Není divu. Hodiny tělesné výchovy zanechaly v mnohých hořkou pachuť. Sport a pohyb však není pouze o lezení na provaz za urážek učitele ani o modřinách od míče získané při vybíjené. Při správné volbě si můžete pohyb skutečně užít. Jaké sportovní aktivity byste měli zaručeně zkusit, než nad jakýmkoliv pohybem „zlomíte hůl“?

Chůze – získejte znalosti o svém okolí a ztraťte nadbytečná kila

Lidské tělo je navrženo právě pro chůzi. Jedná se o nejpřirozenější a současně nejzdravější pohyb, který můžeme našemu tělu dopřát. Přesto ji zanedbáváme. Není divu. Kdesi se totiž vzala představa, že aby měla chůze na naši postavu a zdraví skutečně vliv, máme denně ujít 10 000 kroků (ta představa se vzala v Japonsku při vzniku prvního krokoměru, na kterém jeho vývojáři nastavili cíl 10 000 jako výchozí hodnotu).  To je minimálně hodina a půl chůze.

Při sedavém zaměstnání je ujít tolik kroků den co den pro mnohé přímo nepředstavitelné. Proto představu chůze zavrhujeme úplně. Proč to zkoušet, když to stejně nepůjde?

Máme pro vás dobrou zprávu. Svému zdraví i postavě prospějete už když denně ujdete 4400 kroků a dokonce i 3000 kroků bude mít na vaše zdraví pozitivní vliv. A to už je jen půlhodinová procházka, která vede k poměrně rychlé ztrátě tuku i posílení kardiovaskulárního systému. Tak na co ještě čekáte? 😊

Že se vám nechce po okolí chodit jen tak? Zkuste Geocatching, lovení pokémonů nebo průzkum světa Harryho Pottera.

Počítačovými hrami k vysněné figuře

Zaujaly vás na celé té věci kolem chůze nejvíc hry, ale ani ty vás na procházku nedokopou?

Máme pro vás dobrou zprávu. Pohyb můžete získat i u her v obýváku. Zkusit můžete taneční podložku nebo třeba lukostřelbu. Ve virtuální realitě můžete honit zombíky nebo světelným mečem rozsekávat různé předměty. Kdo by to byl řekl, že i půlhodinkou videoher denně můžete zhubnout a prospět svému zdraví? Jen si při výběru dejte dobrý pozor, aby šlo skutečně o hru, která vás nutí k pohybu – sezením na gauči to přece jen nepůjde.

Hula Hoop – k vysněné postavě s úsměvem

Našeho oblíbence jsme si nechali na konec. Hula Hoop možná znáte z dětských let. Tato obyčejná obruč dovede udělat s lidským tělem skutečné zázraky. Přitom během cvičení s ní vlastně ani nevíte o tom, že sportujete. Víc, než o prvoplánový sport se totiž jedná o skvělou zábavu. Kroužení obručí kolem břicha posiluje primárně břišní svaly a svaly pánevního dna, pozitivní vliv má však na celé tělo. Hula hooping je možné provozovat jen pro zábavu – pár minut denně vám do života vlije kromě lepší postavy i nějakou tu pozitivní energii navíc. Pokud vás kroužení obručí chytne víc, můžete se ponořit do hlubin tohoto sportu a začít kroužit v rytmu různých tanečních sestav – protože hula hoop je oblíbenou taneční i artistickou disciplínou.

Vyzkoušejte si hula hoop na vlastní tělo!

Mohlo by se Vám líbit