CVIČENÍ SPORT

Chcete pevnou postavu do plavek, kterou jen tak nic nerozhází? Oživte si cvičení balanční podložkou, a ještě to stihnete!

single-image

Toužíte po perfektně vypracované postavě i skvělé kondici a stále ne, a ne najít cvičení, které by bylo to pravé právě pro vás? Možná hledáte právě balanční podložku, která při cvičení aktivuje a posiluje i stabilizační svalové partie. Balanční podložka je natolik všestrannou pomůckou, že ji dnes najdeme ve většině fitness center i ve starých dobrých posilovnách, protože se jedná o nástroj, který má své místo nejen při tvarování postavy, ale také při rehabilitacích.

Univerzální pomůcka pro seniory i profesionální sportovce

Balanční podložka je, díky svému původu právě v rehabilitačních cvicích, velmi vhodná pro lidi všech věkových kategorií i s různým omezením pohybu, stejně tak si v cvicích s ní najdou své i profesionální sportovce. Jedná se zkrátka o velmi univerzální pomůcku, která by neměla chybět žádnému nadšenci do pohybových aktivit.

Základní cviky s balanční podložkou

Balančních podložek je několik typů. V naší nabídce je nejoblíbenější klasickou Su Ball Extra k oboustrannému použití.

Jak na ní cvičit? Pojďme začít od úplného základu.

  1. Podložku si otočte plochou stranou nahoru. Poté si na ni stoupněte jednou nohou a vyzkoušejte, jak dlouho to vydržíte. Poté vyměňte nohy.

Jedná se o základní cvik, kterým si vyzkoušíte vlastní stabilitu a posílíte stabilizační svaly středu těla i nohou. I s tímto základním cvikem pomocí balanční podložky posilujete důležité svalové skupiny, a navíc trénujete vlastní stabilitu. Při pravidelném cvičení už se nikdy nebudete muset bát manévrovat s třemi taškami a kočárkem v přeplněné hromadné dopravě.

  1. Stále plochou stranou nahoru můžete na podložce začít dělat klasické dřepy. S pomocí podložky společně s nohami potrénujete i svou rovnováhu a po pár dnech pravidelného cvičení se můžete těšit na skutečně viditelné výsledky.

Další v řadě je klasické protahování, které však s podložkou udělá s vaším tělem divy.

  1. Podložku si otočte vypouklou stranou navrch. Opřete se o ni rukama v horní pozici klasického kliku. Zvedněte jednu ruku a vytočte se za ní celým tělem.

Tento cvik opět potrénuje především vaši stabilitu. Přitom si protáhnete horní část těla, stejně, jak znáte u klasické varianty tohoto protahovacího cviku.

  1. S balanční podložkou si můžete užít i kardio a je jisté, že se u něj pořádně zadýcháte. ideálním cvikem jsou tzv. náskoky, kdy na podložku (otočenou vypouklou stranou nahoru), skáčete vždy jednou nohou ze strany – pohyb se trochu podobá in-line bruslení. Skvělým kardio pohybem je také další klasický cvik s názvem horolezci. Opět se nastavte do horní polohy kliku s rukami na vypouklé části podložky. Poté přitahujte, vždy křížem, nohy k hrudi.

Balanční podložka je opravdu univerzální pomůcka, se kterou můžete oživit vaše domácí cvičení a pokud chcete nejen skvěle vypadající postavu, ale ještě dokonale funkční, rozhodně byste ji neměli přehlížet.

Mohlo by se Vám líbit