CVIČENÍ

Co je ergometr a proč byste ho by vám doma neměl chybět?

single-image

Když se řekne cyklotrenažer, většinou si vybavíme v mnohých domácnostech oblíbený stojan na prádlo neboli rotoped. Zajímavější variantou je však ergometr, vhodný nejen pro každého milovníka cyklistiky, ale i pro úplné začátečníky, kteří se chtějí dostat do formy snadno a rychle, aniž by při tom museli opustit pohodlí domova. Díky chytrým funkcím ergometru přitom nehrozí, že by dopadl stejně jako jeho předchůdce.

Ergometr versus tradiční rotoped

Na pohled se od sebe rotoped s ergometrem příliš neliší. V obou případech se jedná o cyklotrenažer, na kterém si užijete všech benefitů cyklistiky za každého počasí i v každém ročním období.

Hlavním rozdílem mezi oběma fitness zařízeními je ovládání zátěže.

  • Rotoped má manuálně ovládanou zátěž. To znamená, že si musíte sami nastavit zátěž podle vašich cílů, kondice i momentálního vytížení. Nejedná se o příliš velký problém a kvalitní rotoped je pro začátečníky v cyklo světě rozhodně dobrým startem.
  • Ergometr neboli ergometrický rotoped má zátěž řízenou počítačem. Zátěž při jízdě se na něm řídí podle vašich individuálních potřeb a tepové frekvence. Na ergometru nastavíte svůj věk, váhu, výšku, a i během jízdy přístroj vyhodnocuje, jaká zátěž je pro vás momentálně nejvhodnější.

Ergometr je tak skvělý pro lidi, kteří mají pevně stanovené cíle a chtějí si za nimi jít tou nejefektivnější cestou. Je ideální tréninkovou variantou i pro závodníky, kteří mohou na ergometru nastavit podmínky trati, kterou chtějí co nejlépe natrénovat a projet.

S ergometrem ku zdraví – třeba i u oblíbeného seriálu

Zmíněné rozdíly mezi rotopedem a ergometrem patří k těm nejdůležitějším, avšak nikoliv jediným. Už rotoped je oblíbeným fitness přístrojem, protože se na něm dá cvičit pohodlně doma a klidně u televize. Ergometr je však pro tento účel ještě lepší, protože jeho provoz je oproti jeho, trošku zaostalejšímu, bráškovi výrazně tišší.

Při jízdě na ergometru tak můžete sledovat oblíbený seriál s celou rodinou, a přitom nebudete nikoho vyrušovat.

Největší zdravotní přínosy jízdy na ergometru

Stejně jako ostatní pohybové aktivity, i jízda na ergometru má kromě hubnoucího efektu další zdravotní benefity. Jedná se o sport, který vaše tělo vystavuje minimální zátěži, takže u něj téměř nehrozí žádné sportovní zranění či poškození kloubů.

Navíc posiluje kardiovaskulární systém. Při jízdě na ergometru se vaše tělo pohybuje v aerobní zóně, ve které velmi efektivně trénujete svou výdrž.

Pokud hledáte efektivní stroj nejen pro hubnutí, ale i posílení celkového zdraví, a přitom odmítáte chodit do posilovny, ergometr je ideální řešení.

Mohlo by se Vám líbit