ZDRAVÁ VÝŽIVA ŽIVOTNÍ STYL

Péče o klouby a její podcenění

single-image

Klouby trápí leckoho. Ať už trávíte každou volnou minutu sportem nebo jste sportovcem spíše rekreačním, bolesti kolen, kotníků, zápěstí… vám jistě nejsou cizí. A zdaleka nejen sport může dát kloubům pěkně zabrat. Péče o klouby je důležitá pro zdravý a spokojený život. Kloubům, tedy jejich správné funkci nepomáhá ani dlouhé sezení u počítače, stáří, a i nadváha s nimi umí nepěkně zacvičit. Péče o klouby Proto je kloubní výživa důležitá skutečně pro každého, kdo si chce užívat aktivního života v každém věku.

Nejen klouby při zátěži – ať už způsobené pohybem či naopak příliš sedavým životním stylem – trpí. Velké zátěži v běžném, a zvláště v tom aktivnějším životě vystavujeme také šlachy, stejně jako vazy a další součásti pohybového aparátu.

Příčiny bolestí kloubů

Pokud bychom se pustili do studování statistik, zjistili bychom, že má problémy s bolením kloubů až třetina české populace, napříč všemi věkovými skupinami. Není divu, však právě klouby nás svým způsobem drží pohromadě.

Důvodů, proč nás klouby začnou trápit, může být několik. Jedním z rizikových faktorů je již zmíněná nadváha, nedostatek pohybu a sedavý životní styl ve spojení se špatným držením těla.
Ale tím rozhodně důvody bolestí ani zdaleka nekončí.
Svou roli hraje totiž také dědičnost, ale i imunita. Kromě toho klouby mohou potrápit také infekce a záněty.

Nejlepší obranou proti bolesti kloubů, která může přijít do našeho života nepozorovaně, je tak prevence v podobě kvalitní kloubní výživy.

Průběžná péče o klouby Vám zajistí kvalitní pohyb i ve stáří.

Prevence bolestivých kloubů

Jednou z nejtradičnějších prevencí problémů s klouby je samozřejmě pohyb. Musíte však být opatrní i na jejich přetěžování. Proto je skvělou variantou například plavání, jóga či zvedání těžkých vah, které posiluje nejen svaly, ale právě i klouby a kosti. Dostatečně silný střed těla s posílenými svaly navíc fungují preventivně díky tomu, že prospívají správnému držení těla.

K pohybu je pak ideální zařadit pestrou stravu s dostatkem zeleniny, bílkovin i zdravých tuků. Jako prevence však účinkují také doplňky stravy v podobě kloubní výživy, které obsahují důležitý kolagen, glukosamin i vitamín C.

Mohlo by se Vám líbit