SPORT ŽIVOTNÍ STYL

Podzimní sportování a venkovní aktivity

single-image

Popadané listí hrající všemi barvami a chladné počasí člověka často láká zabalit se do teplé deky s teplým nápojem a odpočívat u oblíbené kratochvíle, ať už je jí kniha, televize nebo třeba oblíbený podcast. Podzimní počasí však stále přeje i venkovním sportovním aktivitám a proč ještě nevyužít těch posledních pár dní, kdy náledí a vlezlý mráz zažene do tepla domova i ty nejzapálenější běžce?

Podzim – ideální období pro venkovní aktivity

Podobně jako jaro i podzim přímo vybízí k venkovním aktivitám. Přestože je občas trochu pochmurmo, současně vás venku nečeká vedro k padnutí ani náledí a vlezlý mráz. Právě na podzim bychom si měli užít posledních dnů příjemného počasí a pohybu na čerstvém vzduchu.

Jaké venkovní sporty jsou na podzim ideální? A jak se na ně vybavit?

Procházky a túry

Procházka je ideální pohyb pro každého, není náročná na klouby a každodenní půlhodinová chůze udělá s vaší formou přímo zázraky. Pokud zrovna není náledí nebo 40 stupňů ve stínů, procházka je jasnou volbou pro každý den.

Na túry je oproti tomu většina z nás zvyklá chodit spíše v létě. Přitom i podzim tomuto nádhernému sportu vychází svými podmínkami vstříc. Nehrozí, že se upečeme na rozpáleném sluníčku, a přitom je po většinu dnů dostatečně teplo, abychom mohli v kvalitním spacáku přespat i pod stanem.

Že spaní venku není nic pro vás? I jednodenní túra lesem udělá pro vaše psychické i fyzické stavy úplné zázraky.

Využijte posledních vhodných dnů a užijte si během podzimních výletů krás české přírody.

Běh

Chcete začít s během, ale okolnosti vám stále nepřejí?

Podzim je ideální čas, kdy se do běhání pustit. Budete potřebovat kvalitní funkční oblečení, které k vám nepustí chlad, ale současně se v něm ani příliš nezpotíte.

Jestli s během skutečně začínáte, máme pro vás ještě jednu radu. Neplánujte si, že hned první den uběhnete pět kilometrů a ani se přitom nezpotíte.

Místo toho je ideální začít tzv. indiánským během – střídáním několika minut chůze s půl minutou běhu a tento poměr postupně v rámci týdnů navyšovat ve prospěch běžeckého času.

Předejdete tak nejen zranění, ale také vyhoření.

Venkovní lekce jógy, tai-chi a dalších skupinových sportů

Města a městské části často nabízejí venkovní sportovní aktivity zdarma či pouze za malý poplatek. Většinou se odehrávají v parcích a můžete si na nich vyzkoušet jógu, tai-chi i další příjemné aktivity, se kterými si protáhnete celé tělo, vyzkoušíte něco nového a třeba při tom i poznáte nové lidi.

Podzim je k vyzkoušení těchto aktivit naprosto ideálním obdobím a pokud vaše město podobnou aktivitu nabízí, byla by vyloženě škoda ji nezkusit!

Podzim však vybízí i k dalším aktivitám, ať už jde o cyklistiku nebo třeba zahradničení. Na co byste však rozhodně při podzimním sportu neměli zapomenout?

Nezapomeňte na vodu ani vhodné oblečení

Ať už si zvolíte jakýkoliv sport, nezapomínejte dostatečně doplňovat tekutiny. V létě je to se vším tím potem a vedrem snadné, ale naše tělo vyžaduje dostatečnou hydrataci (zvlášť při sportu) během celého roku.

Proto si nezapomeňte pořídit sportovní lahev na vodu, pomoci vám s hydratací mohou také chytré fitness náramky, které si můžete nastavit tak, aby vám v určitých intervalech pití připomínaly.

Při sportovních outdoor aktivitách je, nehledě na roční období, důležité i vhodné oblečení. Na podzim volte především funkční oblečení z prodyšných materiálů.

Ať už jdete běhat, jezdit na kole nebo se dokonce plánujete vydat na túru, rozhodně by vám neměla chybět kvalitní větrovka, která vás ochrání před větrem i deštěm.

Cyklisté ocení i na podzim kvalitní rukavice, které se hodí i na zahradu. Chybět by vám rozhodně neměla ani kvalitní sportovní mikina.

Užijte si podzimních dnů s kvalitní výbavou, která vás udrží v teple i bezpečí.

Mohlo by se Vám líbit