Dobře, nebudeme vás dlouho napínat. Jedná se o odpočinek. Ať už budete mluvit s jakýmkoliv vrcholovým sportovcem či trenérem, všichni vám řeknou, že sportovní činnost bez odpočinku a správné stravy v podstatě nemá smysl. Právě při odpočinku dochází k regeneraci a současně růstu svalů. A právě při odpočinku dochází k aktivování částí mozku, které vám pomáhají vstřebat nově získané informace jak do svalové, tak do dlouhodobé paměti.

Spánek a zdravá strava jako základ spokojeného života

Dostatek zdravého pohybu je jedním ze stavebních pilířů zdraví i spokojenosti. Však naše tělo je přímo navrženo pro každodenní pohyb. Přesto je nutné abychom při všem pracovním nasazení a našich sportovních aktivitách nezapomínali ani na to nejdůležitější.

Na zdravou stravu a na spánek.

Co je zdravá strava je tak trochu subjektivní a rozhodně je to téma, o kterém si v budoucnu řekneme více. Dneska se budeme soustředit na odpočinek.

Na každém rohu na nás číhá práce. Telefony, e-maily, do toho vtěsnat ještě rodinu a nějaký pohyb… Není to jednoduché a většinou to odnese to nejdůležitější.

Spánek. Místo něj do sebe ráno nalijeme pár hrnků kafe a jdeme opět do procesu.

Co dělat, pokud mi spát skutečně nejde?

Tím však strádá naše tělo i mozek. A spolu s nimi naše pracovní i sportovní výkony. Nakonec naší špatnou náladou trpí i rodina a přátelé.

Zkuste si na týden nebo dva udělat ze spánku svou prioritu. Pokud je to alespoň trochu možné, běžte jít spát tak, abyste měli v noci alespoň sedm hodin spánku.

Včas vypněte mobil i monitor a dvě hodiny před usnutím se pokuste věnovat čtení méně zábavné literatury.

Můžete zkusit i jednoduchou meditaci, při které v leže postupně zkoumáte myslí všechny části svého těla, od palců po kořínky vlasů… Uvidíte, že toho po pár týdnech opravdu poctivého spaní zvládnete mnohem více, přestože vám spánek ukousne možná i několik hodin dne. Dodá vám však dostatek energie na to ostatní.

Nezapomínejte ani na odpočinek během dne

Stejně důležitý jako spánek a protažení po tréninku, například pomocí masážních válců, je i odpočinek během dne.

Pokud to vaše práce alespoň trochu umožňuje, nebojte se a natáhněte se třeba na houpací lehátko. Stačí pár minut odpočinku po obědě a vaše efektivita i chuť k práci okamžitě stoupne.

A co může být během parních letních měsíců lepší než odpočinek u vlastního bazénu, s dobrým nápojem a možností kdykoliv se smočit?

Odpočinek dneska není příjemným tématem pro nikoho. Všichni se ženeme za výsledky ať už v práci či ve fitku.

Avšak nejcennější, co pro sebe můžete udělat je uvědomění si, že čím odpočatější jste, tím víc toho uděláte. I přes těch pár odpočinkem „ztracených“ hodin denně…